Friday, February 6, 2009

Nasla som spriaznenu dusu...

Znie to ako uvod lubostneho romanu, ale v skutocnosti len marketingovy tah - totalne nesuvisiaci titulok ako reklama na dalsi zaujimavy rozhovor:) Aj ked trosku pravdy by sa v nom hadam aj naslo, kedze tento clovek mi v mnohom skutocne hovori z duse...

Patrne je pomerne znamy, vraj kdesi cosi moderuje, ale ja sa v tych domacich (=slovenskych) pomeroch uz pomerne dost nevyznam, takze neviem... Vola sa Dado Nagy a rozpraval o knihach, citani a kulture ci trendoch s tym suvisiacich. Cely rozhovor je tu.

A preco ho spominam? Poniektori ludia okolo mna sa divia, preco stale nieco citam, alebo preco sa chodim len tak prechadzat do knihkupectiev ci kniznic. Prechadzat prstami po chrbtoch knih, len tak si zalistovat, ci rovno nabrat plnu naruc a odniest si ich domov aj ked na ich precitanie nebudem mat cas minimalne do dochodku... Mozno som divna, ale knihy ma fascinuju. Ako take. Same o sebe. Obrovska kniznica plna knih. Len ten cas na ne chyba...

Anyway, co som chcela z toho clanku... No otazku v nejakej diskusii, aky je zmysel citania, odpovedal: "Mohol som im povedať iba jedno: neviem síce, aký zmysel má čítanie beletrie, ale mňa jednoducho ohromne baví. Mám z neho pôžitok a zábavu. Nechcem nikoho obviniť, že bez čítania sa stane menej hodnotným človekom, ja to mám jednoducho rád a preto nad zmysluplnosťou čítania ani neuvažujem. ... Človeku, pre ktorého je čítanie doslova životom, znie totiž totálne absurdne. Je to, ako keby sme sa pýtali, aký má zmysel, že vôbec žijeme."

1 comment:

gaby said...

jaj, leni, to je pekny post a stotoznujem sa s tebou - aj ja mam rada knizky :))) akurat ze teraz, ked mam chripku a boli a ma oci, len tak smutne knizka lezi vedla mojej postele...ale mozno je to dnes uz lepsie a co to precitam ;)