Thursday, October 30, 2008

To som zase teda necakala... Svokra bude prekvapena!

Pamatate si este niekto na tu prihluplu reklamu? Ja teda zivo;) ale o tom som vobec nechcela. Narazila som dnes na velmi zaujimavy clanok/rozhovor o vesmire pre laikov, tj polopatisticky.

Len taky maly test: Kto by vedel z hlavy, bez skusania, povedat, ktorym smerom sa toci vir vody v umyvadle, ked vytiahnete stupel? (Btw, ako sa nejako normalne vola ten stupel v umyvadle? Ani za nic si neviem spomenut :D)

....... cas na rozmyselnie ........

Vzdy v smere hodinovych ruciciek... Teda "u nas".

A vedeli ste, ze na juznej pologuli sa toci presne naopak, teda proti smeru? Ja som teda bola poriadne prekvapkana ;) Musim sa niekoho, kto tam dole niekedy bol popytat, ci je to fakt tak... Pripadne mi napiste, ak mate osobnu skusenost.

A este kopa inych zaujimavosti tam bola, cely clanok najdete tu. Nemusite sa stotoznit, ja si napr nemyslim, ze za vesmirom nie je nic, ale je to kazdopadne velmi zaujimave a miestami vtipne citanie a hlavne "ludskou recou". Zoznamite sa v nom s "astrolubitelom" Romanom Pifflom, ktory vysvetli ako napr severka nema ako protipol "juzku", planety a ine "sutre" sa postupne "uplacali" z volnej hmoty a preco asi "zahucali" trilobity:)

PS: ocividne ste to nikto neskusali, lebo som prave zistila, ze chybicka se vloudila a s tou vodou je to presne naopak :D takze "u nas" sa toci proti smeru a v Australii po smere. Tvrdi to o.i. Lisa Simpson a ja som to tu aj skusala a tocila sa proti smeru. A potom dalsi ludia tvrdia, ze to nie je pravda, ale mne sa tato teoria paci a tak si to tam dole tiez raz pojdem vyskusat a poreferujem;)

No comments: