Thursday, February 7, 2008

More on little differences...

Zabyvavanie sa veselo pokracuje a niekedy to je naozaj vesele:) Napriklad dnes rano, ked autobus nesiel dobrych 20 minut napriek tomu, ze standardny interval je 6-7 minut... Ale nikoho (okrem mna) to nejako nebralo. Spanieli... Kazdy den ma udivuju dalsie a dalsie veci. Nic z toho neni extremne podstatne, ale ako sa hovori, su to prave tie male veci, co naozaj matter. (da sa to nejako normalne povedat po slovensky? zavazia? alebo ako?)

To, ze pocasie tu je ako u nas na konci aprila, je jasne dane zemepisnou sirkodlzkou (neviem, ktore z toho, stredna skola daleko:) ale vzdy ma znova a znova prekvapi, ked vidam rastlinky a plody, co u nas kupujeme za velke peniaze ako exoticke, len tak volne rast po okoli. Vsade su palmy, of course, ale aj take veci ako granatove jablka som dnes videla a cosi, co vyzeralo ako lichi. Normalne visiet zo stromu. Alebo kvet, co poznam pod nazvom strelicia, tu rastie vsade ako u nas tulipany a narcisi na jar. O sieste som uz pisala, ale dnes ma dostali otvaracie hodiny banky, kde som si chcela zalozit ucet: pondelok az piatok od 8:30 do 14:00 a vo stvrtok 17:00 az 19:30. Neni to vtipne? ;) Ako, dava to zmysel, len ma to prekvapilo. Vsetky obchody, autobusy a take veci maju dva rozne rezimy: oktober az april a potom maj az september. Proste turisticke centrum.

Prekvapeni a rozdielov je kazdy den vela. Napr v buse, kto prv pride, ten si sadne. Dnes rano bol bus komplet plny a skoro vsade sedeli len mladi, pricom postarsi, sotva stojaci, stali. A nikomu to neprislo divne, ani tym postarsim. U nas (v Brne:) by sa uz vsetky babky rozkrikovali na celu salinu, ze si nemozu sadnut. Alebo v skole, zo siedmych hodin, na ktore som sa tento tyzden chcela ist pozriet, prisli vyucujuci iba na dve. Ta prva o 20 minut neskor a ani pokus o nejake ospravedlnenie ze meska... Zacala akoby nic... Asi je to normalne (hodina ale zacinala o 9 rano, tak to cloveka celkom nastve, ze vstaval zbytocne skoro). Ti, co neprisli vobec, tiez nemali ani snahu vyvesit na dvere nejaky oznam, nech tam na nich necakame... Az dnes, na zaver tyzdna, prisla jedna vyucujuca nacas, ale zato hovorila vacsinu casu po spanielsky (predmet sa tyka americkej literatury) ale uistila nas, ze texty budu v anglictine. Tak trochu ma to stve, ze to maju vsetci natolko na haku, ale asi si musim zvyknut. Aspon ze slniecko svieti a volne hodiny sa daju stravit citanim si leziac na trave:)

Ale aby to neznelo, ze sa stale stazujem, kopa veci tu je uplne super. Napr veci, co sa volaju, ze club social. Velmi vzdialene by sa to dalo prirovnat k nasim menzam, ale strava sa tam podava cely den (cca od pol 9 rano). Su rozne druhy, niekde si clovek objednava menu (na vyber cca 6 veci) k comu dostane chlieb a napoj podla vyberu, inde su akoby svedske stoly (fakt bohaty vyber, aj ked vegetariani maju vacsinou smolu... esteze som masozravec:) clovek si naberiem co chce a kolko chce a pani pri pokladni len skusenym okom ohodnoti a skasiruje. K tomu si mozem objednat kavu (ozajstnu, cerstvo pomletu, vonavu... mnam) napoje a tak. No hotovy sviatok pre chutove bunky otupene smazakom a kavou z automatu. Len je to na nase pomery obcas trochu drahe (cca dvakrat tolko) ale zalezi dost na tom, co si clovek vyberie. Restauracie su vraj este omnoho drahsie decka vraveli, ale zatial nemam first-hand skusenost. Ale kvalita je tiez aspon dvakrat taka ako nase menzy, takze sa nemozem stazovat.

Uz som sa aj zoznamila s par spoluziakmi z anglistiky (teda aj anglicky hovoriacimi) a vyzera to dobre. Vsetci mili a ochotni robit kulturnych a inych sprievodcov. O dalsom vyvoji budem informovat...

2 comments:

gaby said...

che che...things that matter...hm..no, ja by som povedala, ze veci, ktore su podsatne alebo dolezite...ale aj zavazia by som povedala...nuz a onehda som isla v saline a taky dedusko normaaalne dal zaucho jednemu chlapcekovi, co tam sedel a nepustil starsich si sadnut... (i am young and i have the same rights as odl people!!! ci ako to bolo? :D )

olinQa said...

hmm, mno ja som z toho este viac zmatena. Pustam starsich si sadnut, ale... kde je ta hranica? 50 rokov? az 55? Iba dochodcov? Raz som chcela pustit starsieho pana, a on mi zacal nadavat, ze ci si myslim ze je taky stary a nevladny. Tak chapete, co potom? Akokolvek, furt je zle, proste sa nezavdacis..