Sunday, February 17, 2008

You know you have lived in Spain when...

Na Facebook-u existuje skupina s presne takymto nazvom a ako "manifesto" ma zoznam asi 60 veci, ktore su pre Spanielsko typicke z pohladu pristahovalca. Vtipne na tom je, ze za dva tyzdne zivota tu, som tak polovicu uz zazila na vlasntej kozi a o druhej polovici som aspon pocula. Maly sample:
1) You think adding lemonade, fanta or even coke to red wine is perfectly acceptable. Especially at lunch time.
2) You can't get over how early bars & clubs shut back home - surely they're shutting just as you should be going out?
3) You aren't just surprised that the plumber/decorator has turned up on time, you're surprised he turned up at all.
6) Not giving every new acquaintance dos besos seems so rude.
20) You eat lunch after 2pm & would never even think of having your evening meal before 9.
30) On some Sunday mornings you have breakfast before going to bed, not after you get up.
37) You know that 'ahora' doesn't really mean now.
39) Central heating is most definitely a foreign concept. In winter, you just huddle around the heater under the table & pull the blanket up over your knees...and sleep with about 5 blankets on your bed! (OK I accept this is probably just in the south!)
And Finally: When you realize that you no longer have a sense of "personal space".

A prave s tym poslednym bodom som sa naozaj zblizka zoznamila vcera:) Spoluziacka mi ponukla, ze ide vecer von s kamoskami a ze ak chcem, ze mi cinkne okolo jednej, nech sa k nim pridam (ano, o jednej v noci, 1am). A ja ze jee, ozajstny spanielsky zivot, hura do toho. Podla bodu 3 zavolala o pol druhej a ja cela vytesena som sa vybrala na svoju prvu fiestu. To ze sa tu veseli standardne do rana bieleho mi uz bolo zname, aj to ze vacsina klubov a barov sa otvara o 23:30, ale prekvapilo ma, ze to su len tie "skore", kde sa zabija cas, kym otvoria tie lepsie - az 3:30 (opat am). Vid bod 6 - zoznamenie so siestimi kamoskami mojej kamosky sa rovna dvanastim pusinkam na lice (najprv prave, potom lave, som bola poucena:). Hned v prvom bare som sa potom zoznamila s konceptom straty osobneho priestoru. Tak preplneny priestor som si ani predstavit nevedela. Rychlik Blava Kosice v piatok vecer je nic oproti tomu. Pocit, kde sa clovek doslova zasekne medzi tancujucimi ludmi a nemoze sa pohnut ani o centimeter, je naozaj na nezaplatenie :D. A nikomu to neni divne - iny kraj, iny mrav. Bod 1: pivo sa nacastejsie pije s prichutou alebo pol na pol s nejakou limo (ok, mozno to chlapi nerobia, ale baby vacsinou ano), vino tiez s ovocnou stavou a alkohol sa celkovo riedi omnoho viac ako u nas. Ked si da niekto samotny shot, tak uz je pomaly za alkoholika. Ale zato je normalne napr aj to, ze siedmym babam da barman drinky on the house a ani nemrkne ;) Proste zaujimave je objavovat vsetky tie podivnosti a zvlastne drobnosti, ktore robia zivot tu a doma dvoma odlisnymi svetmi...
Btw, domov sme sa vybrali skoro, uz o pol 6. Aj ked lucenie, opat s dvanastimi bozkami pre kazdeho, zabralo cca 20 minut...

2 comments:

olinQa said...

Hm, co ja viem, to su tam ozaj vsetci taky "iny"? Neviem ci budem taka adaptabilna. Hlavne to pivo s limonadou sa mi nelubi :) Ale za pokus to mozno stoji ;) Tak len pis pis dalej, a ja budem citat a citat. A prave si spominam, ze som slubila, ze este nieco niekde napisem :) tak idem na to..

Lenka said...

No, vacsina je "inych" ale kedze ich je vacsina, tak som "ina" skor ja a oni su normalni ;) A pivo sa da of course kupit aj normalne... takze neboj, smadom ta umriet nenecham. Uz len, aby si prisla.